tasisathedayati

سرویس و تعمیر تاسیسات ساختمانی

tasisathedayati

سرویس و تعمیر تاسیسات ساختمانی

رسوب زدایی و سرویس پکیج بوتان

پکیج های دیواری بوتان نسبت به پکیج های زمینی دارای کاربرد بیشتری هستند و استفاده از آن ها رایج تر می باشد.این پکیج ها مانند یک دهنه کابینت بر روی دیوار ها نصب می شوند و ابعاد آن ها معمولا به متراژ واحد ساختمانی،موقعیت مکانی واحد ساختمانی و موقعیت جغرافیایی واحد ساختمانی بستگی دارد.می دانیم که تابش آفتاب بر دیواره های یک واحد ساختمانی می تواند به گرمای آن واحد بسیار کمک کند.همچنین در واحد های ساختمانی که زیر بنای آن ها خالی می باشد در فصول سرما ،بسیار سرد می شوند.این دسته از واحد های ساختمانی نیاز به پکیج هایی با ابعاد بزرگتر و با قدرت و توان بیشتری می باشند. گاهی ممکن است مشکلی در پکیج باعث شود خانه شما به خوبی گرم نشود. در این جا سرویس و رسوب زدایی پکیج به شما کمک می کند.


سرویس پکیج بوتان

 

 

رسوب زدایی و سرویس پکیج بوتان

برای شروع سرویس پکیج بوتان و رسوب زدایی قبل از هر کاری جهت ایمنی هر چه بیشتر از دستکش و عینک و ماسک برای این کار استفاده کنید.در مرحله اول همه شیرهایی که زیر پکیج قرار دارد را کامل ببندید ( به طور معمول سه عدد شیر زیر پکیج بوتان قرار دارد یکی ورودی آب سرد و دو تا رفت و برگشت شوفاژ ها )

شیر پرکن پکیج دیواری بوتان را به سمت چپ بچرخانید و کامل باز کنید.

یک شیر آبگرم ترجیحا شیری که در پایین ترین نقطه قرار دارد را باز کنید ( شیر آبگرم شیلنگ توالت را باز کرده و شیلنگ آن را روی زمین بزارید ).

با پیچ گوشتی چهارسو پیچ های کاور پکیج را باز کنید و کاور را بردارید کاور پکیج را باز نمایید برای رسوب زدایی مبدل پانل برد پکیج را با دقت بخوابانید .

توجه کنید عقربه بار روی صفر قرار داشته باشد و بعد اقدام به باز کردن مبدل کنید.

قسمت کوتاه آچار آلن را روی پیچ مبدل که پشت پمپ قرار گرفته است بزارید و سعی کنید نیم دور بچرخانید تا شل شود سپس با فازمتر ادامه آن را باز کنید.

پیچ دوم را نیز با قسمت بلند آلن تا آخر باز کنید و با دست دیگر مبدل ثانویه را از پشت بگیرید

پس از این که مبدل ثانویه را خارج کردید آب داخل آن را با تکان دادن خارج کنید.

بهتره مبدل  وسایل را به مکانی ببرید که دارای شیلنگ آب باشد ( مثل دستشویی یا حمام )

مبدل را داخل سطل پلاستیکی بزارید و از یک سمت اقدام به ریختن دیسکلر داخل سوراخ های آن کنید.

اجازه دهید پس از ده دقیقه با فشار آب رسوبات و اسید خالی شود.

دوباره دیسکلر داخل مبدل بریزید و پس از چند دقیقه اینبار با استفاده از چکش یا آچار چندین ضربه محکم به مبدل ثانویه بزنید تا رسوبات چسبیده به داخل کنده شود ( مراقب جای پیچ های مبدل و همچنین اطراف سوراخ های مبدل باشید که ضربه نخورد )

با فشار آب دوباره رسوبات را خالی کنید و باز هم با چندین ضربه محکم در اطراف مبدل و فشار متناوب آب تمام رسوبات را خالی نمایید.


سرویس پکیج بوتان

نحوه رسوب زدایی پکیج بوتان

خوب تا اینجای کار شستشوی مبدل تمام هست مگر اینکه احساس کنید هنوز رسوبات به طور کامل تخلیه نشده که در این صورت به این روش عمل کنید :

مبدل ثانویه را روی شعله بلند اجاق گاز گذاشته و تا زمانی که کاملا سرخ شود بزارید بمونه بعد آن را روی زمین گذاشته و چندین ضربه به اطراف مبدل وارد کنید و با فشار آب برای آخرین بار اقدام به شستشو و جرم زدایی مبدل نمایید .حرارت دادن مبدل ثانویه

اورینگ های مبدل را از روی پکیج بردارید و با اورینگ نو جایگزین کنید برای اینکه اورینگ ها حین بستن مبدل نیافته از گریس استفاده کنیداورینگ مبدل ثانویه پکیج بوتان

مبدل را در جای خود قرار دهید و دقت کنید شیارهای روی مبدل در جهت چپ قرار بگیرد.

سرویسکار پکیج بعد از باز کردن مبدل و بستن کیت شستشوی مبدل ، دو تا سر شیلنگ ۱/۲ را روی کیت ببندید و دو عدد شیلنگ یک متری را به سرشیلنگی توسط بست محکم کنید و یکی از شیلنگ ها را داخل ظرف پلاستیکی گذاشته و شیلنگ دیگر را به خروجی پمپ کولر با بست ببندید و پمپ کولر را داخل ظرف پلاستیکی گذاشته و اقدام به ریختن دیسکلر داخل ظرف کنید . دیسکلر را تقریبا تا نصف ارتفاع پمپ بریزید .

رسوب زدایی و سرویس پکیج دیواری را جدی بگیرید

عده ی زیادی از مردم تصور می کنند که رسوب زدایی پکیج دیواری هزینه بیهوده است. در حالی که سرویس پکیج ها راهی برای پیشگیری از خسارت به پکیج و عدم نیاز به تعمیر پکیج دیواری با هزینه بالا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد